Sfaturi pentru o noapte odihnitoare

Atunci când corpul nostru nu e odihnit, oboseala ne afectează capacitatea de a raționa, de a munci și de a ne bucura de viață. Iată ceele mai importante reguli care ajută la îmbunătățirea odihnei nocturne, fără nici un fel de efecte secundare nedorite:

1. Mulțumește-te cu o cină ușoară. Masa de seară nu trebuie sărită, însă pentru a avea un somn odihnitor, mamancă înainte cu 2-3 ore înainte de culcare! Astfel stomacul și intestinul tău nu va avea activitate, evitând astfel crampele abdominale și digestia lentă. Regula de aur a nutritionistului – micul dejun trebuie să fie de rege, prânzul de prinț, iar cina de cerșetor!
2. Înainte de culcare renunță la băuturile energizante (cafeaua, ceaiul negru, cola etc.) și consumă cât mai puțin alcool. Aceste băuturi au drept consecință un somn agitat și superficial. Ce-i drept, un pahar de vin sau bere seara, poate să ajute să adormi mai ușor.
3. Pentru a îmbunătăți calitatea somnului, fă mișcare în mod regulat. Obosindu-te fizic, corpul tău elimină hormonii stresului și te relaxează mintal. La fel ca și cu mâncarea, evită să faci sport înainte de culcare deoarece îți ține mintea trează. Mai bine citești o carte. Destinderea este premisa principală a somnului.
4. Atmosfera plăcută din dormitor, participă și ea la îmbunătățirea somnului. Crează-ți un ritual de maxim jumătate de oră înainte de culcare, cum ar fi spălatul pe dinți, îmbrăcatul în pijama, astfel pregătești corpul pentru somn.
5. Evită să te uiți la ceas în timpul nopții. Astfel eviți o posibilă tensiune care te poate împiedica să adormi.
6. Respectă-ți programul de somn, ajută la repararea creierului. S-a demonstrat științific că celulele nervoase din creier și măduva spinării se refac în timpul somnului. S-a constatat faptul că somnul este mai reconfortant dacă te pui la somn între orele 22-23 seara și până la 7-8 dimineața. Somnul dinaintea orei 24 este cel mai important, de aici vine și concepția despre inportanta “somnului de frumusete”.